17.8.11

Интервю с Анеке ван Хирсберген (Agua de Annique, ex-The Gathering)



Здравейте, Анеке! Вече сте виждали българската публика, харесва ли ви?

Обичам българите. Хората на Балканите са много запалени по култура, история, музика и също така са много сплотени и се радват заедно. Много сте гостоприемни, толкова ми харесва тук. Дойдох със семейството си, цял ден се разхождаме по пясъка като вас. Синът ми Фин се изкъпа във водата, докато правихме саундчек. Много му хареса Сега вече спи.

- Каква музика слуша той?

Харесва поп музика с тежки елементи – Black Eyed Peas, Beyonce. Но не му харесват тежките китари.

- В момента записвате новия си албум с Даниел Кардозо от Head Control System – как върви?

Всъшност Даниел и аз написахме всички песни заедно, затова албумът ще има съвсем нова атмосфера и нов звук. Той има брилянтен ум и познава много точно вкуса ми - точната комбинация от тежка, мелодична и поп музика, всички тези елементи, които обичам. Има малко тъмнина, малко светлина, и всичко това той го мискира в тези наистина красиви песни. С него се запознахме на концерт на Anathema всъщност и той ми предложи да ми изпрати своя песен. В мига, в който чух песента, бях спечелена. Чух една секунда от музиката му и си помислих: „Това ще е страхотно!”

- Харесвате ли Head Control System?

Oбичам ги, да. Както и Кристофър Риг, харесвам го по същите причини – той знае много добре как да смесва мелодии с тъмнина в силни песни. Обичам работата му. Не съм мислила за проект с тях двамата, но би било интересно.




Наскоро бяхте с Anathema в Южна Америка – хареса ли ви?

Да, беше страхотно, обичам южноамериканците – може би те общуват по същия начин като вас. Всичко идва от сърцето, сякаш си в топла вана, когато си там. В дните на The Gathering беше лудница, хората се лепяха по стъклата на колите, снимаха ни непрекъснато. Сега имам чувството, че феновете ни пораснаха със самите нас и са някак по-спокойни.

- Разкажете ми за последния албум на Anathema - записахте вокалите за две песни в нeго.

Да, беше прекрасно, защото знам тези песни от преди и те са толкова красиви. Записах вокалите в студиото си у дома и ги изпратих на Дани (Кавана, бел, ред.) като mp3, защото нямахме време да се срещнем.



Мислите ли, че вокалистките в тази сцена получават повече внимание, защото са толкова малко?

Това е добър въпрос всъщност. Може би. Когато се присъединих към The Gathering, нямаше много вокалистки в метъл сцената. Имаше някои като Доро Пеш (от Warlock), но тя е много мъжествена жена. Липсваха по-атмосферични женски вокали. Но също липсваха хора като вас – жени журналисти в тежката музика, жени фотографи в тежката музика. Мисля, че оттогава те се появиха на тази сцена и съм много горда от позицията, която имах в The Gathering като една от първите. Много съм горда, че все още съм част от тази сцена и правя толкова много неща.

- Мислите ли, че новата вокалистка на The Gathering – Силье Вергеланд – се справя добре?

Да, тя има много хубав глас и е добра певица. Хората често идват при мен с думите: „Ооо, не харесвам новата вокалистка, трябваше да си ти.” Разбирам защо те са свикнали с определен звук и с моя глас в тази музика. Но не искам да чувам това. Искам да чуя, че сега хората имат две групи, които харесват. А и мисля, че The Gathering не са написали нито една лоша песен в живота си, така че...




Не ви ли липсват Тhe Gathering понякога? С тях използвахте много по-широк спектър на гласа си. В Agua de Annique звукът е много по-мек, дори поп.

- Чуйте новия албум! Трябва да кажа, че последният ми албум “In Your Room” беше много лек, имаше доста поп в него, но този албум е нещо изключително! В него има много различни вокали – хорали, по-тежки вокали, използвам целия си вокален обхват.

(с) Вестник "Пари"

2 comments:

  1. Обичам изпипаната журналистическа работа - словесност, превод, прецизност. Тук ги има. За снимките да не говорим - супер!

    ReplyDelete